Ce înseamnă succesul în antreprenoriat

Atunci când ne gândim să lansăm o afacere, cel mai des ne punem întrebare: Ce trebuie să fac pentru a avea succes?

Dar haideți să începem cu începutul. 

Fie că vrei să începi o întreprindere de la zero sau să încerci ceva nou într-o organizație existentă, înainte de a începe munca grea și asumarea riscurilor, trebuie să fii mai întâi pregătit și dispus să înfrunți necunoscutul. Dacă nu te enervezi și nu-ți folosești entuziasmul pentru a face pregătiri temeinice, există șanse mari ca idea ta de afaceri să eșueze înainte de a începe. 

Cea mai mare parte a succesului în afaceri nu depinde de noroc – cu excepția cazului în care norocul este definit ca o oportunitate de a participa la un eveniment sau de a planifica o întâlnire cu cineva. De cele mai multe ori, a reuși ca antreprenor înseamnă adesea a munci între 65 și 85 de ore pe săptămână sau mai mult.

Cum facem totuși să avem succes?

Antreprenoriatul nu este o calitatea pe care o primești la naștere, dar este un mod de gândire pe care îl obții prin învățare și exersare, asemenea unui sport, dar și un ansamblu de calități pe care le dezvolți. El poate fi învățat din cărți și participând la diverse programe și proiecte dedicate antreprenoriatului. Ceea ce ține de calități, iată câteva dintre calitățile și atributele pe care antreprenorii de succes le posedă adesea, dar, paradoxal, nu trebuie să le aibă întotdeauna.

1.Atitudinea corectă

Fiecare efort, mare sau mic, beneficiază de o mentalitate adecvată. Așa cum a spus Henry Ford: „fie că crezi că poți, fie că crezi că nu poți, ai perfectă dreptate”. În antreprenoriat, aceasta înseamnă să aveți sau să dezvoltați, înainte de a începe o afacere, următoarele calități:

  • Forță și hotărâre. Inclusiv inițiativă, nivel ridicat de energie și o poftă mare de realizare.
  • Ambiție. Adăpostește o dorință acerbă de a reuși, precum și formează o definiție realistă și personală a ceea ce este succesul pentru tine.
  • Inteligență. Dorința și aptitudinea de a culege, interpreta și prioritiza informații. 
  • Încrederea. Curajul de a fi hotărât și sigur (nu arogant), cu abilitățile tale.
  • Curiozitate. Un interes înnăscut pentru lume și modul în care funcționează.
  • Dorința de a câștiga. Determinarea de a ieși în frunte, mai degrabă decât de a participa. De exemplu, luați în considerare sutele de persoane care participă la maratoane în diverse orașe. Doar o zecime se pot aștepta să câștige. Majoritatea sunt fericiți să termine cursa. În afaceri, trebuie să participați pentru a câștiga.

2.Punerea planurilor în acțiune (Implementarea ideilor)

A câștiga ca antreprenor se bazează pe a face lucrurile să se întâmple, nu a fi visător. Aceasta înseamnă să ai curajul să părăsești confortul împrejurimilor familiare și să mergi spre necunoscut cu o idee bine gândită și un simț acut al aventurii. Cerințele preliminare pentru aceste atribute includ:

  • Abilități de comunicare. Aptitudinea de a spune ceea ce este necesar în mod clar și concis.
  • Motivația. Disponibilitatea de a munci ore lungi, indiferent dacă ai chef sau nu.
  • Autodisciplina. Capacitatea de a controla tentația sau excesul.
  • Persuasivitatea. Capacitatea de a-i convinge pe alții și de a-i inspira să te susțină.
  • Viteză și agilitate. Abilitatea de a răspunde inteligent la situații atât rapid, cât și eficient.

3.Diligență

Dezvoltarea forței și a hotărârii de a rămâne pe drumul cel bun este probabil cea mai dificilă dintre toate abilitățile antreprenoriale. Lansarea și conducerea unei afaceri necesită timp, consumă viața și este plină de distrageri și eșecuri. Supraviețuirea procesului cu reușită necesită:

  • Reziliență. Capacitatea de a învăța din greșeli, de a înlătura adversitățile și de a-ți reveni, după ce ai suferit prin pierderile inevitabile pe care le implică conducerea unei afaceri.
  • Perseverența. Stabilitate și consecvență cu obiective, nu încăpățânare.
  • Smerenie. Menținerea unei convingeri autentice de a-i servi pe ceilalți.
  • Fiabilitate. Fiind responsabil, răspunzător și disponibil.
  • Temperament. Menținerea unui sentiment de calm, echilibru și proporție indiferent de ceea ce s-ar întâmpla.
  • Rezistența. Abilitatea de a suporta suișurile și coborâșurile unei zile de lucru cu răbdare și forță – și să te întorci pentru mai mult.
  • Flexibilitate. Salută forțele schimbării și să fii dispus să te adaptezi.
  • Înțelegere. Acceptarea faptului că oamenii sunt diferiți și capacitatea de a empatiza cu ei.

Evident, numărul de calități și atribute necesare pentru a reuși în afaceri este destul de extins.

Deci asta înseamnă că un antreprenor trebuie să fie un super-erou pentru a avea succes în lumea afacerilor?

Absolut nu. Puțini oameni se nasc cu toate abilitățile minunate care sunt necesare pentru a reuși în viață. Cu toate acestea, antreprenorii de succes par să-și ocolească deficiențele învățând pe măsură ce merg, recunoscându-și lacunele și susținându-și slăbiciunile – un proces care le ajută să-și depășească mai multe frici.

Frica este o emoție comună care se manifestă adesea în scuze, amânare sau inacțiune.

Într -adevăr, mulți psihologi spun că frica este cauza principală a majorității problemelor umane. În cele ce urmează îți voi spune despre patru dintre cele mai frecvente temeri asociate cu începerea unei afaceri.

1.Vârsta. Ce vârstă înseamnă prea bătrân sau prea tânăr pentru a conduce o afacere? Michael Dell, fondatorul Dell Computer, și-a început prima afacere la vârsta de 13 ani. Când a împlinit 19 ani, afacerea cu piese pentru computere pe care o conducea din camera sa de la cămin, încasa 80.000 de dolari pe lună. Bill Gates a început Microsoft la vârstă de 19 ani. Ray Kroc, un vânzător de mixere din Illinois, a cumpărat patru restaurante de hamburgeri din California când avea 52 de ani și le-a transformat în imperiul McDonald’s.

Vârsta nu este un factor determinant atunci când vine vorba de lansarea și conducerea unei afaceri. Atitudinea, curajul și acțiunea sunt mult mai importante.

2.Lipsa de bani. Nu există nicio îndoială că, având resurse financiare mari, face lansarea unei afaceri, oarecum mai ușoară. Cu toate acestea, un număr considerabil de practicieni de succes cred cu fermitate că a avea o sumă mare de bani inițial, are puțin de-a face cu succesul general al afacerii.

Într-adevăr, mulți antreprenori susțin că este de fapt benefic să începi o afacere cu cât mai puțini bani posibil. Convingerea lor este că multe persoane, atunci când încep cu o grămadă de bani, îi irosesc pe lucruri de care nu au nevoie – un birou, o secretară, echipamente scumpe și așa mai departe.

3. Teama de respingere. Majoritatea proprietarilor de afaceri de succes recunosc cu ușurință că calea către prosperitate este pavată cu respingere. Într-adevăr, mulți antreprenori de succes declară destul de deschis că adesea eșuează de două ori mai mult decât alții. Deci de ce ajung să reușească? Pentru că ei încearcă mai mult. În loc să renunțe, proprietarii de afaceri de succes învață să facă față eșecului și adversității, și apoi merg mai departe.

4. Lipsa de educație sau experiență. Nu există dovezi care sugerează că o educație universitară garantează sau nu succesul în afaceri. La sigur o bază de cunoștințe pusă în școală, liceu sau universitatea te vor ajuta să în proces. Mulți antreprenori, spun că antreprenoriatul se învață prin exersare, prin adresarea multor întrebări și prin socializare cu proprietari de afaceri care vă pot deveni mentori.

Lansarea (și conducerea) unei afaceri necesită dezvoltarea de noi abilități, preluarea inițiativei, trezirea în timp ce alții dorm, lucrul seara, în weekend-uri și vacanțe. În plus, sunt necesare calități și trăsături de caracter unice și uneori conflictuale – adesea considerate nepotrivite în medii sociale rafinate, cum ar fi: o ură puternică de a pierde și un pic de comportament obsesiv. 

Mai simplu spus, a fi orientat spre succes și a avea un pic de talent în afaceri nu sunt suficiente de la sine, pentru că, după cum se spune, talentul fără disciplină este ca o caracatiță pe patine cu rotile. Să știi cum să-ți aplici punctele forte, punctele slabe și diferențele într-un context adecvat este, de asemenea, esențial – la fel și a avea curajul de a face lucruri pe care nu le-ai încercat până acum, chiar dacă ești puțin reticent sau te temi.